๙๑. วิหารทวารวดี
อาณาจักรทวารวดีนั้น เป็นเสมือนศูนย์กลางแห่งการนับถือพุทธศาสนานิกายเถรวาท มีการสร้างงานศิลปะเนื่องในพุทธศาสนา จนเกิดรูปแบบทางศิลปะที่เรียกว่า “ทวารวดี” ไม่ว่าจะเป็นโบสถ์ วิหาร เจดีย์ พระพุทธรูปล้วนมีขนาดใหญ่ ศิลปะทวารวดีนี้คงได้แพร่กระจายจากนครปฐม ซึ่งเชื่อกันว่าเป็นศูนย์กลางของอาณาจักรทวารวดีไปยังบ้านเมืองอื่นๆ ทั้งภาคกลาง ภาคใต้ ภาคเหนือ และภาคอีสาน
เมืองโบราณจึงได้สร้างวิหารทวารวดีขึ้นเพื่อแสดงให้เห็นว่าวัฒนธรรมและศิลปะทวารวดีเคยเจริญรุ่งเรืองในดินแดนภาคอีสานมาแล้วเมื่อครั้งอดีตกาล
The Dvaravati Kingdom has long been considered the center of Hinayana Buddhism. Since a large amount of the unique art works had been found in Dvaravati, they have been classified as artifacts of the “Dvaravati” school, the art school named after the period these works of art belong.
Muangboran the Ancient City has reconstructed the Dvaravati Wihan to represent the image of the Dvaravati Kingdom, whose influence had flourished in the northeastern region for more than a thousand years.
91. Dvaravati Wihan
The Dvaravati Kingdom has long been considered the center of Hinayana Buddhism. Since a large amount of the unique art works had been found in Dvaravati, they have been classified as artifacts of the “Dvaravati” school, the art school named after the period these works of art belong.
Muangboran the Ancient City has reconstructed the Dvaravati Wihan to represent the image of the Dvaravati Kingdom, whose influence had flourished in the northeastern region for more than a thousand years.
91. 他万瓦谛大殿
他万瓦谛大殿显示出泰国境内曾有他万瓦谛人民于2前年前,以印度方式生活,他们的习俗还传承到了泰国的东北部地区。
91. 드바라바티 위한
드바라바티 왕국은 오랜 기간 히나야나(Hinayana) 불교의 중심으로 여겨졌습니다. 드바라바티(Dvaravati)에서 다량의 종교적 예술 작품이 창조되었기 때문에 예술품이 만들어지고 속한 시대의 이름을 따 드바라바티 학파로 분류되었습니다. 드바라바티 예술의 정교한 공예품은 불교적 믿음을 따라 제작되었습니다.
이 시기에 제작된 우소봇(수계실), 위한(회당), 쩨디(사리탑) 그리고 부처상은 보통 크기가 큽니다. 드바라바티 제국의 수도인 나콘 파톰에서 퍼진 드바라바티 예술은 중부, 남부, 북부, 북동부 등 주변 지역에 영향을 미쳤습니다.
무앙보란은 수천 년이 넘는 세월동안 북동부에 막대한 영향을 미친 드바라바티 제국의 예술을 표현하고자 드바라바티 위한을 재건했습니다.
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น